Transparență în cadrul administrației Timișoarei: publicarea datelor din cheltuieli

30 Mars 2021

Primăria Municipiului Timișoara a inițiat procesul de creștere a gradului de acces la informația publică, prin colectarea și publicarea sistematică a datelor privind cheltuielile din cadrul administrației locale.

Pe site-ul oficial al administrației timișorene, a fost publicat un prim set de informații financiare:   https://transparenta.primariatm.ro/plati .Secțiunea este în versiune beta.

Datele sunt disponibile atât în format vizual, putând fi downloadate și în format csv.

Momentan, datele colectate nu sunt complete, în sensul că listează doar sumele cheltuite de către entitățile din subordinea primăriei. Se lucrează în prezent inclusiv la transparentizarea licitațiilor și contractelor.

Într-o primă fază, datele vor fi actualizate lunar, însă administrația și-a propus să creeze, în timp, o infrastructură digitală prin care cetățenii să aibă acces la informații actualizate zilnic privind utilizarea fondurilor publice locale.