Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie

Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie îndeplineşte următoarele atribuţii: 1. ţine evidenţa cererilor de acordare, redobândire, renunţare şi retragere a cetăţeniei române, alcătuind dosare pentru fiecare caz în parte; 2. asigură condiţiile necesare pentru desfăşurarea activităţii Comisiei pentru cetăţenie; 3. asigură secretariatul Comisiei pentru cetăţenie; 4. păstrează şi organizează arhiva Comisiei pentru cetăţenie; 5. întocmeşte proiectele de ordine ale preşedintelui Autorităţii privind acordarea, redobândirea, retragerea şi renunţarea la cetăţenia română, precum şi proiectele de ordine de respingere a acestor cereri; 6. redactează certificatele de cetăţenie şi îndeplineşte procedura de rectificare a acestora; 7. asigură solemnitatea depunerii jurământului de credinţă faţă de România şi păstrează evidenţa persoanelor care au depus jurământul de credinţă; 8. colaborează cu autorităţi ale administraţiei publice centrale şi cu instituţii internaţionale cu atribuţii în domeniul cetăţeniei, fiind abilitată să încheie protocoale de colaborare; 9. comunică, la cerere, autorităţilor administraţiei publice centrale datele referitoare la persoanele care au dobândit, au redobândit sau au pierdut cetăţenia română, potrivit legii; 10. răspunde solicitărilor cu privire la problemele cu care a fost sesizată, dacă intră în sfera sa de competenţă; 11. informează cu caracter general publicul cu privire la drepturile cetăţenilor români, inclusiv cele care decurg din calitatea de cetăţean european; 12. asigură participarea personalului la programe de formare şi perfecţionare profesională, în limita bugetului aprobat; 13. realizează orice alte obiective corespunzătoare domeniului de activitate al Autorităţii, în limita bugetului aprobat şi a planului de activităţi.